حدیث روز
امام حسن علیه السلام : لَقَد فارَقَكُم رَجُلٌ بِالأَمسِ ، لَم يَسبِقهُ الأَوَّلونَ بِعِلمٍ ، ولا يُدرِكُهُ الآخِرونَ . «ديروز ، مردى از ميان شما رفت كه پيشينيان ، در هيچ دانشى بر وى پيشى نگرفته بودند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد» .

پنج شنبه, ۱۵ خرداد , ۱۳۹۹ ساعت ×
پ
پ

منشور اخلاقی فرد صنفی درشهرستان شهریار

از دیدگاه صاحب نظران ، یک مجموعه بزرگ باید علاوه بر وظایف تشکیلاتی خود ، فلسفه و رسالت اجتماعی نیز داشته باشد و این امر موجب پرورش هوشمندی ، پختگی و ژرف نگری کارکنان می شود به گونه ای که اندیشه های آنان را درچارچوب انسانی و اجتماعی قرار می دهد تا بتوانند رفتارشان را در همان ساختار بروزدهند.
تمامی مدیران و کارکنان این مجموعه بایدبرای انجام رسالت همگانی سازمان با یکدیگر سخت تلاش کنند و این فلسفه و رسالت رامنشور اخلاقی می نامند.
همه افراد جامعه قابل احترام هستند و نیازمندند که خویشتن راارزشمند ببینند و این ارزشمندی بر پایه ای محکم استوار است و پابرجاترین و سالمترین عزت نفس بر پایه احترامی که مستحق آنیم استوار است نه بر اساس شهرت یا آوازهظاهری و تملق ها.
محورهای منشور اخلاقی بر پایه :
۱)نظم و انضباط در محل کار
۲)آراستگی ظاهری
۳)وقت شناسی
۴)برخورد خوب با مشتری و رعایت ادب و احترام و نزاکت
۵)انجام امور بر اساس عدل و انصاف
۶)خدمات رسانی سریع به مشتریان

قطعاً خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان این مجموعه با رعایت منشور اخلاقی در انجام هر چه بهتر امور براساس ضوابط و مقررات درپویایی و رشد چشمگیر ایران اصناف نقش دارند.

عهد نامه اصناف :
در پیشگاه خداوند متعال با خود عهد می بندم که همه روزه و درتمامی ساعات با ظاهری آراسته و در محیطی منظم و در نهایت نظم و انضباط و ادب واحترام با برخوردی نیک و پسندیده با مشتریان و همکاران تعامل برقرار نموده و درکوتاهترین زمان ممکن امور محوله را در کمال صداقت و رعایت انصاف به انجام رسانیده و در صورت برآورده نشدن خواست مشتری ، توضیحات کافی برای روشن شدن ذهن آنان ارائه نمایم و در راستای اهداف متعالی سازمان و کشور، خود را مقید به اجرای رسالت ، ‌اصولو منشور ذیل دانسته و پایبند باشم.
منشور اخلاقی اصناف :
در حفظ نظم محل کار ، ‌اتاق و میز تحریر خود خواهم کوشید چون نظم و انضباط نشانگر شخصیت ایمان و اعتقاد فرد به خدمت صادقانه است.
با کمال خوشرویی از مشتری استقبال و پساز انجام کار با کمال خوشرویی او را بدرقه نمایم چون اعتقاد دارم مشتریان ولی نعمت ما هستند.
تعلقات سازمانی را در خود می پرورانیم وبه همکاران احترام می گذاریم تا با همدلی در جهت کرامت و رضایت مشتریان گامبرداریم.
انجام صحیح و سریع امور محوله را جزءوظیفه خود دانسته و با توجه به گرانبها تر بودن وقت از طلا در کوتاهترین زمان ممکن خواسته هایشان را با توجه به قوانین شرکتی اجابت نماییم.
از هرگونه بحث و گفتگوی غیر حضوری وپافشاری و اصرار غیر معمول در رابطه با اثبات نظرات به حق و قانونی با مشتری خودداری و درصورت قانع نشدن با کمال احترام ایشان را جهت راهنمایی به مقامات بالاتر معرفی خواهیم نمود.
از نارضایتی مشتری در صورت برخوردنامناسب ناخواسته متأثر و با فروتنی از او عذر خواهی و در نهایت افتخار از او تشکرنماییم.
مشتاقانه به نظرات و دیدگاههای مشتریان گوش داده و از انتقاد و پیشنهاد ایشان در رابطه با اصلاح رفتار و تغییر روش انجام کار بر اساس مقررات استفاده می کنیم

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.